středa 11. listopadu 2009

Klokaní deník XXIX.

Pokud chcete v Austrálii pracovat, potřebujete papír. Na pomocné práce na stavbě, na vaření kafe, na míchání koktejlů, na tahání lidí z moře. Papíry, karty, certifikáty a diplomy z rychlokursů. Za pouhých 60 - 200 $ se v nich dozvíte cenné informace typu „neolizujte dráty vysokého napětí“ a dostanete štempl (míněno obrazně, protože v Austrálii se sice hraje na papíry, ale ne na razítka). Takže, chcete-li dělat za barem, nebo roznášet něco víc než jen sodovku, potřebujete na to certifikát RSA (Responsible Service of Alkohol). Kurs štrikování pro čerstvé osmdesátnice je proti kursu RSA bungee jumping. Místnost byla vybavena tabulí, židlemi a postarším dusnem. V rámci modernizace přidali časem láhve od piva a projektor. V auditoriu byly až na Siouxe zastoupeny všechny etnické skupiny. Přednášející byl příjemný pán, starý praktik. Vycházel s přesvědčení, že když se něco zopakuje 6x, pochopíte to, i kdybyste neuměli anglicky. Aby někdo stihnul zopakovat všechno 6x, musí mluvit velmi rychle. Když zjistil, že je přítomen také zástupce kmene Čechů, hluboce se uklonil a se slzou v oku ukázal na prázdnou láhev od Prazdroje. Mluvil mnoho hodin, mával rukama, potácel se, hroutil se a motal, aby nám ukázal, jak vypadá opilec, kdybychom se s ním setkali. Mezi odbornými výrazy často zaznívalo spojení „piss off“. Závěrem se píše obsáhlý test, přičemž si můžete ponechat knihu, v níž jsou odpovědi k nalezení.
Čili v šestihodinovém odborném pojednání jsem se dozvěděl, že: 1) nemám lidi opíjet, 2) opilým a dětem nemám nalívat 3) a těm, kteří mají k opilosti blízko mám nabídnout nealko a něco k jídlu. 4) V případě opačném, mi hrozí pokuta. 5) Pokuta může být i velká.
Bylo by fair, aby mi každý, kdo si to resumé přečetl, poslal 60 $. Dík.

5 komentářů:

Unknown řekl(a)...

sakra, já to nechtěl dočíst až do konce - kam mám poslat žádost o reklamaci?

Anonymní řekl(a)...

Kamže ti to mám poslat?:)
Domča

Mauglí řekl(a)...

Nic Ti nepošlu, holomku:D
Všechen ten smích, kterým si ale díky Tvému blogu prodlužuju příjemně život, Ti jednou doufám budu moct nějak oplatit...ne zrovna 60 dolary...ale jakkoliv jinak určitě!!!:) žiju s Tebou, pane..

Duchy řekl(a)...

tak prej by mě zavřeli, kdybyste mi poslali nějaký peníze, protože na shrnutí RSA do přehledného resumé je tu potřeba papír - akreditace :-/

Mauglí řekl(a)...

:D :D :D OMG!