pátek 6. listopadu 2009

Klokaní deník XXIV.

Oblíbený způsob jak udělat slevu zní „any 3 for $ 8“. Tedy, když od tohohle dvojlitru stoprocentního juice koupíte bez ohledu na druh ovoce 3 ks, vyjde vás to dohromady o $ 2 levněji. Co budete sakra dělat se 6 litry džusu, to už prodejce nezajímá. Cena čehokoli začíná vysoko a s množstvím roste jen nepatrně. 10 zrnek rýže tedy koupíte za $ 5 a půlmetrák tétéž za $ 7. Spolu se systémem, který vás donutí projít celou prodejní plochu bedlivě a minimálně dvakrát, je právě tohle tahounem domácí spotřeby. Lidé u pokladen jsou nesmírně milí, když rovnají váš nákup do tašek (o nichž si před vstupem do marketu pravidelně myslíte, že je na tu jednu věc nebudete potřebovat). Ještě jeden úsměv a pak: „29,90 $“ Cože?! Vždyť jsem šel jen pro hořčici! Tak se dělá poptávka.

Supermarket Coles je hodně velký a obecně oblíbený. Jiný tu v Manly není. Aby se to vynahradilo, jsou proti sobě dva úplně stejné Colesy… jen přejít ulici. Nezmínil jsem Aldi, ale to jen proto, že nestojí za zmínku. Prošel jsem se tam, zjistil jsem, že jsem z toho celý ve východním Německu. Koupil jsem si sušenky za 60 centů (nejlevnější co jsem tu kdy viděl) a jejich celistvější části jsem rozdrobil po trajektu. Chutnaly dlouho a vytrvale a nenechaly ani na vteřinu zapomenout na to, že stály 60 centů.

Žádné komentáře: