neděle 10. ledna 2010

Klokaní deník XL.

Na pondělí se ohlásila návštva. Pravá, česká nefalšovaná Dibla. Musím letět, napsala dva dny předtím do ICQ a zmizela mi z radaru. A tak jsem v ono pondělí nasadil výraz "Sydney je vesnice" a vyrazil na letiště. Pěšky, lodí, pěšky, vlakem, pěšky. Vychytrale jsem si pořídil Day tripper (celodenní jízdenka) za $18.90, protože kupovat tady jednotlivé jízdenky je daylight robbery (poněkud drahé).

V dopravní tepně Circular Quay jsem vylosoval z projíždějících vlaků jeden, který mi připadal obzvláště vhodný a vystoupil ve stanici International terminal. Pozná se to podle toho, že tam jsou všude nápisy Welcome in Sydney. Vnutil jsem turniketu jízdenku a on ji opakovaně ignoroval. Přitočil se starší pán se soustrastným výrazem a červenýma unavenýma očima (nejspíš v životě viděl už mnoho turniketového utrpení). Poradil mi, kudy mám jít, zmíněná cesta však končila zasklenou přepážkou a neslibovala žádný průchod.

V anglické konverzaci jsem den ode dne silnější. Podstrčil jsem zasklené paní svoji jízdenku a tázavě se na ni zadíval. Zavrtěla hlavou a vrátila mi ji. Zeptala se, jestli jdu jen na letiště nebo také zpátky, což jsem považoval za milou výzvu ke konverzaci. Vysvětlil jsem jí proto, že jsem přijel pro kamarádku. Zasklená paní to zabila tím, že řekla "ejtýn fifty". Změnil jsem barvu a poklepal na Day tripper. Dojem to na ni neudělalo. Suše konstatovala, že letiště je soukromé a zopakovala předešlou nehoráznost. Podal jsem jí dvacetidolarovku a stal se nejsmutnějším člověkem na světě. Cesta MHD na letiště a zpět mě stála dohromady 635,80 Kč... welcome in Sydney!

5 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Ale za tu Diblu to stálo, ne? Aspoň si jí budeš víc vážit;) My jí tu máme téměř zadarmo a pak nejsme schopný se sejít:/ Vyřiď, prosím, Dible mou omluvu a že to po jejím příjezdu musíme neprodleně napravit! Mějte se Blaženě:* ...a netajte se se zážitky!
Zdeňár

Duchy řekl(a)...

Stálo. Vyřídím.

My jsme momentálně busy samotným zažíváním a trávením. Takže líčení budou pravděpodobně retrospektivní.

Unknown řekl(a)...

Přeju nanejvýš příjemné, bezproblémové a klidné trávení!

Otec Dibla řekl(a)...

Napadlo mě, že při návratu Dibly do Čech přes Rakousko, by Dibla mohla vyskočit z letadla mimo Vídeň. Jednak ušetřím ony výdaje Day tripper, dálniční známku apod. Zkušenosti má. Pouze doporučuji uvázat k sobě zavazadla (dělali to i za války a ušetřilo to spoustu času).
Otec Dibla

Duchy řekl(a)...

Vyridim :-]

Navic tim usetri dalsich $ 400 za skydiving nad svetovou metropoli... a to se vyplati.

Co se tyce vazani zavazadel na sebe, vyse zminene Dible bych to doporucil zejmena za vetrnych odpoledni [a to bez ohledu na to, zda skace z letadla ci pro rohliky].