úterý 14. července 2009

Povinná četba

Je to chyba školy, ano. Nikdo mě nenaučil chtít. Nikdo mě nedonutil a nechali mě proklouznout a proplout. A já, vlastní vůle nemaje, jsem toho tolik propásl. Je to chyba školy, zavalili povinou četbu pitomostmi a já si nemohl uvědomit, že jsou tam i věci krásné a podstatné. No jo, je to chyba školy, která měla mít rozum za mě. Dobře, jo, rozumim, ale nevyvracejte mi to prosím, protože něčí chyba to být musí.

No a tak jsem to teda škole odpustil (oproti pravidlu, že nejméně smířliví jsou ti, kteří své máslo na hlavě nepoprášili popelem)a už o tom nebudeme mluvit. Vracím se po stopách a nacházím, co jsem přešel. Možná, že bych to byl neviděl ani kdyby mě to praštilo přímo do nosu. No a tak budu sem tam přidávat odkazy na povinnou četbu, abyste vy, kteří jste na tom jako já, dostali jetě jednu šanci.

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

podepisuji v plné rozsahu a rovnou přidám upozornění na Karla Čapka - je to mistr slova a navíc vtipný, ač prvorepublikový bard, rozesmívá i v roce 2009