pondělí 16. února 2009

Podzimem

Zní kapání na půdu oblohou obloženou
z ní oblak a oboblak obloukem se odeženou.

Spíš a necítíš čouzení dubových větvoví.
Spíš a netušíš, že na tucty vlaštovek ovdoví.

Mží a udatné listoví zůstává, kde má
já napůl sám nešťastně postávám, kde mám.

Spíš a nevidíš jak vespolné žloutnutí vítězí
spíš a neslyšíš louskání oříšků na mezi.

Pára se vypáře jak peří s polštáře,
jásavou zelenou traktory zaženou
pod pluhy vyhřeznou mazlavé hnědě
až slunce dosluní, až luna poluní
lístky se promění v šupiny sledě.

Zlí obtloustlí fořtové k jelenům vystřelí.
Tlí zraněným příbuzným souznění nedělí.

Spíš a neslyšíš huhňavé hobouvé hloubání,
Spíš a neslyšíš mechová mecheche na stráni.

Dští a bohatství zmáčené pršením poklesá
já napůl nasáklý postávám a nebobtnám.

Smíš smíšených párů houpávání podnítit
Smíš a neváháš nechápat, neváháš nečinit.

Pára se vypáře jak peří s polštáře,
jásavou zelenou traktory zaženou,
pod pluhy vyhřeznou mazlavé hnědě
až slunce dosluní a až luna poluní
vyhlídky vyhlídnou pravdivě bledě.

Mží a udatné listoví zůstává, kde má
já napůl sám nešťastně postávám, kde mám…
kde mám tebe?

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

jak já to tu mám rád :)
ještě nějakou

Unknown řekl(a)...

A úplně nejkrásněji mi zní tohle dvouřádkoví:

"Spíš a necítíš čouzení dubových větvoví.
Spíš a netušíš, že na tucty vlaštovek ovdoví. "

Duchy řekl(a)...

Oběma vám pánové převelice děkuji a nebojte se, zase něco připíši.

Anonymní řekl(a)...

Tak jo, bude to valčík... ;)

janis řekl(a)...

Jen úzkost, až na kost, jež je křehká, první jakost, smí říci, že...žárlíš na smutek...je jí bližší?